TAK for Jeres tillid!
Lad os fejre vores 70-års jubilæum sammen!
Find vores mange tilbud og nyheder lige her.
INDTIL DEN 15. DECEMBER 2024
Få unikke gaver med dine juleindkøb hos RAJA!
Få skønne gaver hos RAJA, når du handler op til jul! Vi forkæler vores trofaste kunder med ekstra overraskelser ved hvert køb fra 2.200 kr.
Gå ikke glip af de bedste tilbud og julegaver – shop hos RAJA i dag!
LÆS MERE HEREt udvalg af jubilæumstilbud venter på dig…
Jubilæumstilbud
Hver måned året rundt kan du glæde dig til unikke jubilæumstilbud . Hold dig opdateret her og nyd de varierende tilbud.
Slå til nuNyheder
Dine behov udvikler sig, og det gør vores produkter også! Vi præsenterer løbende spændende nyheder hele året.
SE VORES TILBUDKunder fra hele Europa har ordet: Se, hvad de siger!
« Vi er meget positive over hvor god en service man får, én fast konsulent har stor betydning… »
— Lene og Dan
Ejere af NOOVALL
Opdag RAJA-gruppens historie
50'erne - Entreprenørånden
Den 10. juli 1954 opretter Rachel Marcovici, sammen med Janine Rocher, en virksomhed som sælger genbrugte papkasser. Kombinationen af de første stavelser i deres fornavn danner navnet RAJA. Dens kunder er små parisiske virksomheder, der leder efter billige kasser og i små mængder. Janine forlader firmaet året efter. Den unge virksomhed er beliggende på 9 rue de Monte-Cristo i Paris 20. i et 250 m2 stort lokale i 2 plan. "Madame Marco" leder efter partier af brugte papkasser i god stand fra forhandlere som ikke længere har brug for dem, og fra genbrugere af allerede brugte papkasser. "Min mor var en moderne og dristig kvinde, at hun skabte sin egen virksomhed på det tidspunkt var en sand utopi! Hun vidste, at det at tjene til livets ophold var nøglen til en kvindes selvstændighed." Danièle Kapel-Marcovici
Maurice Marcovici, Rachels mand, indtræder i virksomheden. Han tager sig af ledelse og administration. "Min far forlod aldrig kontoret og min mor forlod aldrig butikken." Danièle Kapel-Marcovici
Takket være konceptet og den energiske ledelse, opnår Cartons RAJA hurtigt succes. Efterhånden kommer nyproducerede kasser, kraftpapir, bølgepap, klæbebånd og snor til, og fuldender sortimentet for genbrugte papkasser.
I slutningen af 1950'erne, har Cartons RAJA 10 personer ansat og forretningen beløber sig til en million francs (euro 150.000).
60'erne - Innovation og vækst
Danièle, Rachels datter, er bare 16 år da hun begynder i Cartons RAJA. I kontakten med kunderne lærer hun det grundlæggende indenfor handel: tillidsforhold, at lytte til kunders behov, fremragende service og produktkvalitet. "I næsten 10 år besøgte jeg parisiske virksomheder for at rådgive dem og tilbyde dem den emballage, der passede bedst til deres behov. Det var en fremragende læring!" Danièle Kapel-Marcovici
"Madame Marco" er altid på udkig efter nye produkter, og opnår eksklusivitet på tyskfremstillede Jiffy polstrede kuverter i Frankrig. Hun lancerer sine første trykte brochurer som reklame, dengang en meget innovativ salgmetode, for at gøre sine produkter kendt overalt i Frankrig. Lanceringen af en række solide, funktionelle postæsker kaldet RAJAPOST, og en række bogomslag kaldet RAJABOOK, bliver de første i en lang serie af RAJA mærkede produkter.
Virksomheden vokser og har brug for mere plads. Cartons RAJA flytter til rue Rampal, i Bellevilledistriktet. Dette vil være hovedkvarteret for RAJA i løbet af de næste 30 år. RAJA beskæftiger nu 30 medarbejdere.
70'erne - Et voksende marked
Fremkomsten af materialer i plast revolutionerer emballageverden. Virksomheden udvider sit udvalg af produkter med tape, bobleplastruller, Flo-pak m.m. for at imødekomme behovene hos sine kunder.
l 1970 lanceres de første selvklæbende følgeseddellommer.
Salgsteamet deltager i adskillige messer for at fremme kendskabet til virksomhedens produkter.
Danièle Kapel-Marcovici lancerer det første katalog til støtte for sine udkørende sælgere. I sort og hvid med 24 sider, 365 produkter og distribueres i 10.000 eksemplarer. Virksomheden får en ny grafisk identitet, der moderniserer virksomhedens image.
“Maurice Marco” køber en grund i en ny industrizone i Gonesse, i Paris-regionen og bygger et 2.000 m2 lager, som bliver indviet i 1978. Bygningen bliver udvidet flere gange for at nå 15.000 m2.
l 1978 vinder skumkuverten den prestigefyldte Emballage Oscar pris.
80'erne - Katalogsalg, en vækstaccelerator
Virksomheden har en omsætning på 54 millioner francs (8 millioner euro) og beskæftiger 50 medarbejdere. Den er dynamisk og innovativ, og anerkendt for kvaliteten af sine produkter og hurtig levering. Den nye direktør lancerer en ny kommerciel strategi med katalogsalg, med det formål at erobre det nationale marked. “Jeg havde ambitionen om at erobre nye kunder og beholde det grundlæggende ved virksomheden: kvalitetsprodukter, tilgængelighed på lager og excellent service.” Danièle Kapel-Marcovici
- • Prisrevolutionen
- • Valgfrihed
- • Al emballage på 48 timer… Mission fuldført!
l 1986 belønnes opfindsomheden af DISTRIBUL bobleplast i en dispenserboks med den prestigefyldte Oscar pris for Emballage.
Den unge leder strukturerer virksomhedens organisation og inkorporerer en stærk virksomhedskultur. Distributionscenteret i Gonesse udvides gradvist for at udvide sortimentet af produkter tilgængelige på lager. Ordrer leveres indenfor 24 timer i Paris-regionen og indenfor 48 timer i resten af Frankrig. Dette er unikt på markedet! RAJA etablerede sig i slutningen af 80'erne som den franske nr. 1 i distribution af emballage.
Kataloget rummer 1000 varenumre og omsætningen udgør 100 mio. francs (15 millioner euro).
90'erne - Erobre Europa
RAJA etablerer sig meget hurtigt på de vigtigste europæiske markeder og forbereder overgangen til euroen.
Siden starten af virksomheden er meget emballage blevet tilføjet til kasserne. Kataloget tilbyder nu 1.500 produkter på lager. Vedligeholdelsesprodukter og hygiejne samt mindre lagerudstyr, håndtering og opbevaring fuldender sortimentet. Navneændringen er ledsaget af en ny grafisk identitet, som udtrykker at virksomheden er moderne og dynamisk.
Fra 1982 har RAJA haft en medarbejderorganisation for sine ansatte, og i 1991 opretter virksomheden en overskudsdelingsaftale med de ansatte. Den har til formål at knytte de ansatte stærkere til RAJAs resultater, og fremme kollektive præstationer.
I 1992 lancerer RAJA eksklusivt i frankrig et innovativt pakkesystem, PadPak, som tildeles den prestigefyldte emballagepris.
I 1994 fejrer RAJA 40 år med udvikling af sine kunder i Frankrig og vender blikket mod resten af Europa.
Den lille emballagevirksomhed, som har en omsætning på 20 millioner francs og beskæftiger 15 personer, bliver omdannet til en virksomhed som sælger gennem kataloger, baseret på RAJA Frankrig modellen. I 1999 bliver der bygget et nyt distributionscenter i Tongeren tæt på den hollandske grænse. I dag er RAJA Belgien førende på sit marked og leverer til kunder i 7 lande fra sit distributionscenter på 68.000 m2, det største i Europa!
I 1995 tager Danièle Kapel-Marcovici beslutningen om at erhverve en ny grund i Paris Nord 2 Business Park, nær Roissy. Kontorbygningen renoveres, og lageret udvides med 20.000 m2 således at alle hold fra Paris hovedkvarteret og Gonesse distributionscenter kan samles der. Det nye 43.000 m2 store distributionscenter gør det muligt at levere til hele Frankrig, udvide sortimentet og fordoble antallet af varenumre tilgængelige på lager. Siden da er Paris Nord 2 stedet blevet hovedkvarter for RAJA gruppen.
Binpac bygger på sine første succeser i Belgien, og etablerer sig i Breda, Holland, med et salgsteam og lancering af sit eget katalog.
RAJA krydser den engelske kanal med anskaffelse af en emballagevirksomhed, der tilbyder 1.500 produkter tilgængelige på lager og betjener 10.000 kunder. I dag leverer RAJA Storbritannien sine 5.000 produkter fra sit 20.000 m2 store distributionscenter i Milton Keynes.
I 2003 bliver RAJA ISO 9001 certificeret, og i 2011 ISO 14001 certificeret.
For at betjene det største europæiske marked åbner RAJA et kundecenter nær Stuttgart, og lancerer sit katalog med et udvalg på 1.200 produkter. Året efter opretter RAJA Tyskland sin hjemmeside, ligesom andre virksomheder i koncernen.
På 10 år har virksomheden ganget sin omsætning med 5 - og den har 220 ansatte.
00'erne - Fra katalogsalg til e-handel
Væksten i Europa accelererer med nye datterselskaber i Frankrig, og erhvervelse af specialiserede distributører.
Med et udvalg af 6.000 produkter er RAJA en pioner indenfor digital markedsføring af B2B distribution, og den første virksomhed som sælger emballage online! "Vi var allerede katalog-, telefon- og marksalgspecialister, og ved at tilføje hjemmesiden blev vi en fuldt ud multichannel distributør. En ny, bekvem og hurtig måde for vores kunder at se udvalget og afgive deres ordrer på." Danièle Kapel-Marcovici
RAJA lancerer en ny generation af tidsbesparende kasser med hurtig samling og forsegling. l 2000 tildeles forstrakt håndstrækfilm den prestigefyldte Emballage Oscar pris. Den bruger mindre materiale og påføres ubesværet.
Den nye virksomhed tilbyder et udvalg af 1.000 produkter præsenteret i sit katalog og på sin hjemmeside. Produkterne leveres over hele Spanien, fra distributionscenteret i Barcelona.
Fra opstarten tilbyder virksomheden mere end 2.500 produkter tilgængelige på lager.
Grundlæggeren og hendes datter: 2 generationer fejrer firmajubilæum sammen
Danièle Kapel-Marcovici bekræfter virksomhedens samfundsværdier ved at oprette den første franske fond dedikeret til at forsvare kvinders rettigheder. Fonden støtter foreninger, som hjælper kvinder, i Frankrig og rundt om i verden. Siden 2006 er mere end 750 projekter blevet støttet i 57 lande takket være et budget på mere end 17 millioner euro. "Jeg har altid anset, at virksomhedens rolle ikke kun er økonomisk, men også social og samfundsmæssig. Af denne grund, og takket være RAJAs økonomiske succes, besluttede jeg at oprette RAJA-Danièle Marcovici Foundation." Danièle Kapel-Marcovici
Virksomheden flytter ind i sit distributionscenter og kontorer beliggende i Castel San Giovanni, syd for Milano. De tilbyder mere end 1.400 produkter tilgængelige på lager.
RAJA begynder sin erobring af de centraleuropæiske markeder og opretter sit team i Prag. Virksomheden lancerer sit katalog og sin hjemmeside for at tilbyde deres udvalg.
Opkøbet af denne lille franske virksomhed, en specialist i katalog- og onlinesalg af hygiejne- og rengøringsprodukter, er det første skridt RAJA tager for at skaffe sig nye markedsandele.
Den nye virksomhed slår sig ned i Basel og tilbyder et udvalg af 3.800 produkter til sine kunder via sit katalog og hjemmeside.
l 2011 har RAJA 1.350 ansatte og omsætningen i Europa er på mere end 400 millioner euro. Selskabet tilbyder mere end 9.000 produkter.
Årene 2010 - 2020 - RAJA gruppen tager markedsandele
Stærke samfunds- og miljøforpligtelser
Nye markedsandele tages med opkøbet af denne franske specialist i onlinesalg af kontorartikler og møbler.
Opkøbet af den lille emballagevirksomhed giver RAJA muligheden for at starte virksomhed på det polske marked med 2.500 produkter.
RAJA lanceres på det skandinaviske marked takket være opkøbet af en emballagedistributør beliggende i Oslo og et udvalg af 2.000 produkter.
Virksomheden lancerer sit katalog og hjemmeside for at tilbyde sit sortiment.
En stor spiller indenfor emballagedistribution i Frankrig, Cenpac er specialist i industriel emballage og fødevareemballage. Virksomheden har et netværk af regionale kontorer og dygtige sælgere. Den har netop etableret et stort distributionscenter i Parisregionen og beskæftiger 400 medarbejdere.
RAJA styrker sin tilstedeværelse i Skandinavien med et udvalg af 2.000 produkter præsenteret i sit katalog og på hjemmesiden. Siden 2020 betjener et 9.000 m2 stort distributionscenter kunder fra de 3 skandinaviske lande.
Velgørenhedsprogrammet bliver oprettet efter FNs klimakonference i Paris, COP21, af RAJA- Danièle Marcovici Foundation. Programmet skal støtte projekter som er forpligtet til kvinder og miljø.
RAJA gruppen fortsætter sin ekspansion med købet af Morplan, en virksomhed som leverer indretning og udstyr til butikker. Morplan driver også fire butikker i Storbritannien.
RAJA styrker sine positioner i Centraleuropa
RAJA opruster til den Iberiske halvø.
Opkøbet styrker RAJAs tilstedeværelse i Tyskland, Schweiz og Østrig. UDOBÄR er en virksomhed med speciale i distribution af håndterings-, opbevarings- og kontorudstyr. De tilbyder 100.000 produkter online.
RAJA gruppen satser stærkere på markedet for salg af kontorartikler og -møbler med opkøbet af 10 nye virksomheder i Europa. Koncernen bliver førende indenfor onlinesalg på dette marked! "Disse opkøb passer perfekt ind i vores strategi om at være en global partner for virksomheder til alle deres behov for emballageløsninger, kontorartikler og industrielt udstyr overalt i Europa." Danièle Kapel-Marcovici
Førende virksomhed indenfor distribution af hygiejne- og rengøringsprodukter i Frankrig og Belgien, de tilbyder et udvalg af 16.000 produkter til sine kunder.
Virksomheden der i 45 år har været specialist i salg af kontorartikler og -møbler, tilbyder sine kunder et udvalg på 40.000 produkter leveret fra sit 25.000 m2 store distributionscenter nord for Paris. Virksomheden har 400 ansatte.
Førende indenfor salg af kontorartikler og møbler i Italien. Virksomheden blev etableret i 1984 i Biella, nær Milano. De tilbyder 40.000 produkter til sine kunder, som leveres fra det 16.000 m2 store distributionscenter. Mondoffice har 300 ansatte.
Specialister i salg af kontormøbler, og tilbyder et udvalg af 25.000 varenumre. Varerne leveres fra det 12.000 m2 store distributionscenter i Bilbao.
RAJA bekræfter sine sociale forpligtelser i sin første bæredygtighedsrapport. Virksomheden fortsætter sin meget proaktive tilgang til ansvarlig indkøb: • ved at favorisere lokale indkøb: 86% af produkterne er fremstillet i Europa • ved at fremme salg af innovativ, mere miljøvenlig emballage • ved at rådgive kunder om god emballagepraksis
Viking, en amerikansk virksomhed, der etablerede sig i Europa i 1990 og revolutionerede salget af kontorartikler pr. katalog takket være sin banebrydende viden. 7 nye Viking virksomheder er integreret i RAJA gruppen: Viking Storbritannien, Viking Irland, Viking Tyskland, Viking Schweiz, Viking Østrig, Viking Holland og Viking Belgien. Hver virksomhed tilbyder på sin hjemmeside og i sit katalog et udvalg på 40.000 produkter leveret fra 2 store, ultramoderne distributionscentre i Tyskland og Storbritannien. RAJA koncernen byder velkommen til 1.500 nye medarbejdere.
Den nye virksomhed med base i Budapest, tilbyder 3.000 produkter tilgængelige fra lager.
Sammen fortsætter vi historien…