7 pakkefejl du bør undgå i din webshop

4 min læsning16 december 2022

denne artikel gennemgår vi 7 almindelige pakkefejl, der kan opstå i alle webshops og vi deler nogle gode råd til at undgå dem.

Først og fremmest vil vi gerne opfordre dig til at tage dig tid til at pakke dine produkter ordentligt ind af hensyn til dine kunder, der skal modtage dem. Kunden ønsker at modtage varerne så hurtigt som muligt, og i perfekt stand. Giver du kunden en god oplevelse ved modtagelsen og ved åbningen af forsendelsen, er dette en vigtig del af kundeoplevelsen. Det vil få kunden til at fortsætte med at handle i din webshop.

1. For meget genbrug af gamle kasser

Det er miljøvenligt at bruge emballage flere gange, men når kasser er slidte eller beskadigede bør du ikke genbruge dem. At genbruge slidte æsker og prøve at dække den beskadiget kasse med tape er ikke en god idé.

En bedre idé kunne være at bruge de udtjente kasser som pakkefyld ved hjælp af en papmakulator ?

2. For meget tape

Det er heller ikke en god idé at bruge ekstra tape for at være på den sikre side. Det er unødvendigt og øger omkostningerne, men er også et dårligt valg for miljøet.

Har du istedet testet pakketape af papir? Hvis du bruger papirtape, kan kasserne genbruges uden at man skal fjerne tapen først, hvilket sparer dine kunder for tid og miljøet for endnu en belastning.

3. Brug ikke for meget pakkefyld

Varer, der ligger løst i kassen, kan blive beskadiget under transporten. Ud over spild, fører dette til skuffede kunder, som måske ikke vender tilbage til din webshop.

Der er en række muligheder inden for pakkefyld og beskyttelse – hvor papirfyld både er godt for miljøet og dit image ud af til. Kontakt gerne RAJA’s emballagespecialister og bliv vejledt i hvilken type pakkefyld, der er bedst til dine produkter.

Telefon: 44 58 77 00 – Live Chat på: rajapack.dk – Mail: info@rajapack.dk

4. For store kasser

Hvorfor betale for at sende luft? Med kasser, der har den helt rigtige størrelse til dit produkt, minimerer du behovet for pakkefyld, samtidig med at du får plads til så mange kasser som muligt ad gangen ved transportøren.

Har du brug for hjælp til at vælge den rigtige kasse til dit produkt, anbefaler vi vores smarte Box Selector.

Alternativt kan du vælge kasser med variabel højde , som nemt kan justeres til i højden så det matcher produktet.

En kasse, mange muligheder – Justerbare papkasser.

5. Manglende eller beskadiget følgeseddel

Mangler følgesedlen, eller er den beskadiget ved ankomst til kunden? Bruger du følgeseddellommer , der sidder fast på ydersiden af ​​æsken, sikrer du dig, at følgesedlen ankommer intakt. Selve lommen beskytter papiret mod fugt og smuds – og den er synlig ved ankomsten.

6. Brug forsendelsesposer hvor du kan

Forsendelsesposer er overkommelige og bekvemme at sende produkter i, men de er ikke egnede til alle typer af produkter. Sender du skrøbelige produkter, bør du overveje, om forsendelsesposer er det rigtige at bruge, eller om kasser passer bedre. En forsendelsespose er god til f.eks. tøj og tekstil – altså de bløde vare og fylder mindre ved transport. Desuden findes der særlig kundevenlig poser med både hank og returstrip, så man kan genbruge posen ved returneringer.

7: Forkert valg af bølgepap

Kvaliteten af din papkasse er den der skal sikrer dit produkt. Vi tilbyder grundlæggende 3 forskellige kvaliteter: Enkelt, dobbelt eller tredobbelt bølgepap. Kvaliteten vælges på baggrund af vægt, skrøbelighed eller ved særlige transport- og /eller opbevaringsbetingelser ift. dit produkt. Se i grafikken herunder hvor de forskellige kvaliteter gør dig gældende.

 

Sørg altid for god emballage i den rigtige størrelse og i det rigtige materiale ift. de produkter du sender. Med den rette beskyttelse og den rette mærkning kommer du langt og vinder kundernes loyalitet.

Ønsker du råd og vejledning, så kontakt RAJA’s emballagespecialister på telefon 44 58 77 00 eller på info@rajapack.dk . Vi har også en live chat på vores hjemmeside som er åben hverdage fra kl 8-16.

Populære kategorier