Gaveindpakning der gør en forskel
Oftest oplever detailhandlen en massiv øgning i omsætningen i dagene op til jul, men allerede i november starter juleræset og branchen begynder at indstille sig på julemodus.
Indpakning er engagement!
Hvad enten det er et tilvalg i bestillingsprocessen hos en online shop (oftest mod ekstrabetaling) eller direkte i butikken, så er der ét kendetegn ved juleperioden: Gaverne skal pakkes ind.
Så hvorfor ikke drage fordel af det og gøre indpakningen til et event? Alene den tid det tager at indpakke en bog, en bamse, en kashmir sweater eller en parfume – og selvfølgelig den omhyggelighed det bliver gjort med – giver kunden et indtryk af værdiforståelse. De får en oplevelse af at have valgt den helt rigtige gave og ikke mindst at have købt den det helt rigtige sted. På den måde er indpakning ikke bare indpakning, men det er også en måde for dig at udtrykke overfor kunden, at du værdsætter deres køb. Og ideelt set vil det få kunden til at føle, at de får lidt ekstra for pengene.
Et godt råd er at sætte dig i kunden sted. Kunden søger bekræftelse, og en god shoppingoplevelse indebærer at han/hun tænker: Jeg har valgt rigtigt! Her har jeg fundet noget helt særligt til en ganske særlig person!
Vores opskrift på succes kort fortalt: Tag dig tid til indpakningen!
Med disse simple tricks kan du skabe indpakningsmagi:
A: Skab en særlig indpakningsatmosfære med et separat pakkebord
Hvis du har muligheden for og pladsen til det, bør du placere kasseapparat og pakkebord så langt fra hinanden som muligt. På den måde kan du sikre, at alle får det, som de gerne vil have det: De kunder som bare gerne vil foretage et hurtigt køb, kan gøre det, og de som gerne vil tage sig god tid til at omfavne julehyggen, får muligheden at at gøre det. Julen er en særlig tid, hvor du kan skabe merværdi for dine kunder ganske enkelt ved at pakke deres gaver med omhu og lade dem se, at du gør det. Det bliver en del af købsoplevelsen for dem, og din virksomhed kan vise sine ekstra kompetencer. Hos Rajapack kan du hente inspiration til din helt særlige indpakning ved at udforske vores brede udvalg af alt fra gavepapir og -bånd, til gaveæsker og -poser, pakkefyld, sløjfer og meget mere.
Så husk: Giv plads og prioriter tid til gaveindpakning!
B: Nærvær og bæredygtighed
Hverdagen kan være travl og stressende, og vi bombarderes hele tiden med informationer og data. Vores søgen efter indhold, opmærksomhed og nærvær er tiltagende, og sammen med decembers komme vokser julestemningen frem.
En enkel huskeregel: Det er de simple, velkendte ting som udløser julestemningen i os.
Det siger sig selv, at den rigtige indpakning afhænger af gave og modtager. Det giver ikke megen mening at pakke børnelegetøjet af 100% plastik med blinkende LED-lys ind i miljøvenligt pap fremstillet af håndlavet papir. Når det er sagt, så er den overordnede tendens tydelig:
Enkelt og bæredygtigt er trendy – Også når det kommer til indpakning. De mest populære tendenser er papir med retro-look, neutralt gavepapir i naturens farver, pakkefyld som f.eks. høfyld og gavebånd af bast. Vi søger det enkle, og med naturmaterialer ledes vores tanker ikke bare hen på en æstetisk ren verden, men de stimulerer samtidig hele vores sanseapparat. Alene duften af naturmaterialer er helt anderledes end kunstmaterialers!
Kort sagt: Vintage, enkelthed, følelser og natur – Det er sagens kerne!
C: De andre kan også pakke gaver ind
Vi kender alle de butikker, hvor vi får uddelt en flad gavepose sammen med vores køb, hvorefter vi selv må gå hjem og pakke gaven ind. Det giver inden merværdi, og heller ingen særlig følelse af kundeservice og omsorg for et køb. Det kan lyde banalt, men professionel indpakning bør skille sig ud og give kunden det ”lille ekstra”. Hemmeligheden ligger i detaljen: Måske en særlig sløjfe, en speciel lukning, alternative materialer, overraskende former el. lign.
En der kan det hele: Geami WrapPak® EX Mini
Geami WrapPak® EX Mini er et produkt, som opfylder kravene til god, beskyttende og ikke mindst smuk og professionel indpakning: Et simpelt kraftpapir på rulle bliver udstandset og strakt til en 3D-bikubestruktur, som omkranser et mellemliggende lag af blødt silkepapir. Det har ganske enkelt alle ingredienserne til en optimal gaveindpakning: Omviklingen er anderledes og smuk, og så er den beskyttende overfor produkter som porcelæn, billedrammer, kosmetik, elektronik etc.
Den praktiske holder er ikke pladskrævende, er let at anvende og kan fikseres med tape. Dermed egner den innovative beskyttelsesindpakning sig også særligt godt til Startups, virksomheder med begrænset lagerplads og selvfølgelig direkte i butikker. Både indpakningsmaterialerne og selve holderen er miljøvenlig og kan genbruges.
Geami WrapPak® EX Mini har også to større søskende: Geami WrapPak® og Geami WrapPak® M som ovenikøbet fås med farvet silkepapir, så du kan matche efter behov og sæson.
Har du spørgsmål eller vil du høre mere om vores sortiment inden for gaveindpakning, så sidder vores specialister klar til at hjælpe mandag til fredag kl. 8.00-16.30 på tlf. 44 58 77 00 og på info@rajapack.dk.